lauantai 3. lokakuuta 2015

~ 10 000 sanan kevyt essee

Neljä päivää olen nyt tallustellut yliopiston käytäviä toisen vuoden opiskelijana. Luonnollisesti siis tänään luennolla aloitettiin puhumaan kandeista. Kuulitteko kun mainitsin, että olen toisen vuoden opiskelija ja että olen ollut toisen vuoden opiskelija neljä päivää.


Toisaalta, alku paniikin jälkeen olin iloinen siitä, että meitä työnnetään nyt jo oikeaan suuntaan ja että meidän yksi kokonainen kurssi tälle vuodelle (Research design and analysis) keskittyy pelkästään kandiin (dissertation aka disse) ja yksi meidän kurssitehtävistä onkin 3000 sanan kandi-ehdotus. Nyt mun pitää sitten antaa muutama ehdotus luennoitsijoista, jotka ovat kiinnostuneet/keskittyneet samoihin aiheisiin mistä minä voisin kandini vääntää. Näistä luennoitsijoista minulle sitten valitaan sopivin, joka auttaa minua kädestä pitäen. Jebaettäsilleenauttakaa.

Oon tosi innoissani tästä vuodesta, sillä nyt ollaan oikeesti sellaisten kurssien kanssa tekemisissä, joista tykkään. Listaan tähän edellisvuoden tapaan pienet selitykset:

Research design & Analysis
Tämä kurssi kestää koko vuoden ja nimensä mukaisesti käydään läpi tutkimuksia ja sitä, miten kirjoitetaan oikeaoppinen tutkimus alusta loppuun. Kurssitehtävänä tosiaan oli se 3000 sanan kandi ehdotus.



Exercise for special population
Tällä kurssilla käydään läpi ihmisryhmiä, joilla on sairauksia, vammoja tai liikuntarajoituksia. Kurssilla käydään läpi esimerkiksi ylipainoa, nivelsairauksia, selkävammoja, astmaa ja jopa mielenterveyspotilaiden kuntoutusta! Oon tästä kyllä ihan superinnoissani, varsinkin kun meidän luennoitsija on fysioterapeutti. Ainut asia mistä en ole innoissani, on suullinen koe. Ihan oikeasti, en oo ilmaista itseäni edes normaaleilla sanoilla ("Flem use your words!!" Tai "That was flemmish again..." on ihan arkipäiväisiä kommentteja kun yritän innostuksissani selittää jotain tapahtumaa, mutta en saa oikeita sanoja mieleen.) niin kuinka ihmeessä osaan selittää esimerkiksi osteoporoosi-potilaiden hoidosta ja kuntoutuksesta!?

Physiology for sport and exercise
Viimevuonna käytiin läpi sisäelimet ja nyt on aika siirtyä muihin monimutkaisiin systeemeihin. Siinä missä viimevuonna käytiin perusasiat läpi, niin nyt sitten perehdytään tarkemmin esim. kaasuihin, lihaksen rakenteeseen, happeen ja hormooneihin. Nään vieläkin painajaisia niistä viimevuoden hormooni-powerpoint esityksistä kun en oikein koskaan oppinut niitä vaikka kuinka päin yritin muistaa ja päntätä. Ehkä tämä tästä.



Ennen joulua lukkari ei siis näytä mitenkään hirveän vaativalta, kolmea ainetta! Tehtäviä ja esseitä on kyllä sitten senkin edestä. 

--

Huomenna on isotisotisot juhlat meillä! Double trouble aka minä ja Pauliina täytetään yhteensä 45 joten sitä pitää tietysti juhlistaa asiaan kuuluvasti. Ystäväiseni täyttää tänään (ja äitini, onnea äiti!) ja minä täytän 4.10. joten luonnollisesti huiput synttärit järjestetään siinä välissä! Oon ihan superüberyli innoissani. llmapallot, muovikupit ja pillit ostettu, huomenna alkaa suursiivous sekä leipomisurakka. 



Unia kauniita!xxx

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti