maanantai 1. joulukuuta 2014

Opiskelutapoja


Jos vain oppisin koulukirjat ja artikkelit yhtä hyvin kuin TV-sarjojen repliikit ja avauspuheet. Seurataan tällä hetkellä neljää TV-sarjaa (Gotham, The Flash, Arrow ja Scorpion) ja koulutyöt selvästi häiritsee meidän uutta harrastusta. 

Saana kirjoitti blogissaan omista opiskelutavoistaan ja kysyi haluaisinko tarttua aiheeseen. En malta odottaa, että pääsen jakamaan omat kultaakin kalliimmat opiskeluvinkkini teille kaikille.

Meidän luennot ei ole pakollisia ja tiedän monia, jotka on skipannut useamman kuin puolet luennoista. En käsitä miten kummassa ne aikoo selvitä kokeista ja esseistä. Puhumattakaan siitä, että ne heittää 9000 puntaa täysin hukkaan. 

Miten opiskelen itsenäisesti kotona:



Oon aika huono tekemään itsenäisesti töitä, mutta sellainen mä olen aina ollut. Ainoa aine missä olen oikeasti kotona vapaa-ajalla kirjoittanut muistiinpanoja puhtaaksi, on anatomia & fysiologia. Ihan puhtaasti sen takia, että siitä ei muuten ymmärrä kukaan mitään.

Meillä on kaksi koetta, a&f sekä psyka, koko vuotena ja molemmat sijoittuu toukokuulle. Mikä on sinänsä erittäin ärsyttävää, sillä toukokuussa pitäisi muistaa ja ostata kaikki asiat, mitä on alkuvuotena opiskellut. Kyllä, tässä astuu kuvioon mukaan se itsenäisen opiskelun tärkeys... Mutta en minä ihan toivoton tapaus ole, sillä varsinkin luennoilla ja seminaareissa on ihan eri tavalla mukana, mitä yläasteella tai lukiossa. Muistaakseni Hanna kirjoitti blogissaan, kuinka sitä nykyään yrittää oikeasti oppia ja sisäistää asiat mitä luennoilla puhutaan. Kauan sitten  Lukio aikoina, jos en ymmärtänyt jotain asiaa, annoin sen vain olla. Aineet valui toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikä sitä tietoa jaksanut kauheasti jättää aivoihin. Jos nyt on yksikin asia mitä en ymmärrä, niin käännän koko kirjaston/internetin nurin kun yritän saada selville mitä kummaa jokin asia tarkoitti. Että kyllä tässä toivoa on, vaikka motivaatio itsenäiseen opiskeluun on vähän matalalla välillä. 




Tälläistä tällä kertaa, lihakset on kipeet meidän treeneistä ja koko tästä päivästä... Aamulla nousin ylös että pääsin ajoissa katsomaan Amerikan jalkapalloa (voin postailla tästä lisää huomenna), sieltä juoksin (tai no, otin bussin ja löntystin) suoraa treeneihin jotka alkoi kuudelta ja loppui kymmeneltä. "Kuollut lahna" on aliarvioiva käsite omalle olotilalleni nyt. Olin treeneissä tänään base (eli se sivutyyppi, joka nostaa sen yläihmisen ilmaan) koska meidän valmentaja sanoi että "Even though you are a front,you're still basically holding her up." Vaikka näin ei pitäis olla. Check me out, mun suuri haba jaksaa nostaa kenet vaan ilmaan!! Nyt mun kädet on niin kuoleman kuolleet, että tuskin saan lyijykynää pidettyä kädessä huomenna. Sivutyyppinä oleminen on ERITTÄIN raskasta viisi minuuttia, koittakaapa tehdä sitä neljä tuntia. 




Nyt lopetan.


P.s. TEIN BACKFLIPING OMG. Jess (valmentaja) huikkas että "come over here." Ja sitten mentiin. En kestä se oli ihan mahtavaa!! Nyt pitäisi vain osata tehdä se ilman Jessin apua. Alku on ainakin hyvä! Kohta en suostu kävelemään ollenkaan sillä mun matkat yliopistolle taittuu tehden handspringejä ja backflippejä.

P.p.s. Ihanat, kaikki oli hirveen huolissaan edellisen riita-postauksen takia ja sain tekstareita ja fb-viestejä siitä, että onko kaikki hyvin. Tää on periaatteessa vaan niin tätä, että ensin loukkaannutaan verisesti mutta muutamaa tuntia myöhemmin kaikki on taas ihan ok ja ollaan siirrytty taas harmittomaan kiusaamiseen. mutta ootte söpöjä <3

2 kommenttia:

  1. Haha, mä muistan kun omina cheeraikoina olin aina backspot, mutta koska olin muita niin paljon pidempi, nostin pääasiassa koko flyerin painon yksin. :D Onneksi flyerit oli pieniä ja mun haba mittaamattoman iso!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, backspotit ja baset ei saa tarpeeks kunniaa siitä mitä ne tekee!! Ja mitä oon näitä meidän backspottereita kattonu nii ne saa kyllä aina kaikista eniten turpaan D:

      Poista